Pages Navigation Menu

A pihentető alvás 7 titka

Azt tudjuk, hogy alvásra mindenkinek szüksége van. De azt tudtátok, hogy egy átlagember alvásigénye kb 6-7 óra csupán? Ha ennyit alszotok, egész nap energikusak lesztek, jut mindenre időtök, amire máskor nem (jó reggeli, kis torna, be nem fejezett munka).

Ha ennél kevesebb időt töltötök alvással, fáradtak maradhattok és ezáltal rosszabbul teljesíthettek. Ha 9 óránál többet alszotok, akkor gyűröttebben ébredtek, lelassulva kezditek a napot, félénkek, enerváltak lehettek, depressziós hangulatotok lehet egész nap.

Tudtátok, hogy a sikeres emberek megelégszenek a napi 6 órai alvással? Sőt, pl. Napóleon a történészek szerint sokszor csak 4 órát aludt.

Nem elég megfelelő időt alvással tölteni, nagyon fontos a pihentető alvás. Hogy pihentetitek ki magatokat maximálisan?

Íme néhány feng shui titok – a rossz alvás okozói -, ami nem is titok, hiszen mindenki ismerheti, és nem is feltétlenül feng shui, hiszen a józan ész is sokszor ezeket mondatják velünk. Csak talán nem figyelünk oda… 🙂

1. Tükör a hálószobábanvolt már téma a blogomban.  Lakberendezés szempontból nagyon hasznos téralakító eszköz a tükör, hiszen tereket tud “megnyitni”, kicsi helyiségből nagyot tud “varázsolni”. A feng shui szerint viszont a tükör túl sok yang energiát termel, ami feszültséget okozhat, ez nem való a yin hangulatú hálószobába. A háló a visszavonulás, a lecsendesedés helyszíne, megnyugtatónak, harmonikusnak kell lennie, hogy kellőképpen ellazulhassunk.

Az is fontos, hogy ha van tükör a hálóban, az ágyból ne lássuk magunkat meg benne, takarjuk le, ha mégis, takarjuk le éjjelre.

2. Sok ablak – az aránytalanul sok ablak, pláne, ha délre néznek, túl sok yang energiával töltik fel a szobát, amely álmatlansághoz vezethet. Egy jól megválasztott árnyékoló sokat segíthet a problémán. Persze oda kell figyelni a saját habitusunkra: ha szeretünk úgy ébredni, hogy a “hasunkra süt a nap”, akkor egy lengébb árnyékolóra essen a választásunk, vagy ne húzzuk be teljesen a sötétítőt. Ha viszont a teljes sötétséget szeretjük, válasszunk ennek megfelelően függönyt.

3. Szabálytalan alakú hálószoba – a legharmonikusabb alaprajz lakásra és azon belül hálószobára a szabályos négyzet vagy téglalap alak. A szabálytalan alaprajz sarkokat/kiszögeléseket hozhat létre, amelyek vágóélként támadhatják az ágyunkat és benne minket.

Hasonlóan rossz szabadon futó gerendák alatt aludni. A gerendák élei kedvezőtlen hatással bírnak az ott alvóra.

Megoldás van, pl. álmennyezet építése, illetve sarkok esetében pl. növény elhelyezése előtte…

4. Ferde mennyezetű szoba – tetőterekben fordulhat elő, hogy a szoba egyes részei nem teljes magasságúak, hanem vannak benne alacsonyabb területek. Itt megrekedhet az energia, illetve az alatta pihenő ember úgy érezheti, agyonnyomja a mennyezet.

Ha tehetjük, ágyunkat a teljes belmagasságú területre helyezzük. A csapott falak alatt pedig építsük be szekrényekkel.

5. Túl sötét, esetleg levegőtlen hálószoba – sötét helyiségben energiahiány léphet fel. Védekezhetünk ellene megfelelően elhelyezett mesterséges fényforrással: legyenek az általános világítás mellett hangulatfények (olvasólámpa, képmegvilágító, éjjeli fény, állólámpa…)

Fontos, hogy a hálószobánknak legyen ablaka a természetes fény és a levegőztetés miatt. Elalvás előtt minden esetben jól szellőztessük át a helyiséget, pihentetőbb lesz alvásunk.

6. Tv a hálószobában – elektroszmogot bocsájt ki, ezért egészségkárosító. Hálóba nem ajánlatos. Itt olvashattok még a hálószobai tv károsító hatásairól.

7. Rossz ágyelhelyezés – ha az ágyatok rossz helyen áll, nem biztosított a pihenés. Erről itt olvashattok többet.

Rossz feng shui hálószoba példák pedig itt láthatók. 🙂

Modern luxury home bedroom. modern-eclectic-bedroom

Jó feng shui hálószobák: Képek

.

Érdekel a lakberendezés? Gyertek, csatlakozzatok a fb csoportomhoz! Ott kérdezhettek, segíthettek másoknak, jól érezhetitek magatokat hasonló érdeklődésű emberek között. Az instagram oldalamon pedig egyben láthatjátok 3D-s látványterveimet, a megvalósult lakásbelsők – és DIY munkáim fényképeit. 
.

Ha pedig nem szeretnétek a továbbiakban lemaradni legfrissebb bejegyzéseimről, iratkozzatok fel Hírlevelemre! Itt tehetitek meg: http://dettydesign.hu/hirlevel/

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.